Age 8-9

8 - 9 Години Запиши се
Модул

Продължителност 4 седмици

Запознайте се с програмирането! Фундаменти в програмирането и базови алгоритмични действия.

Това е модула, в които децата се срещат за първи път със света на програмирането. В него децата се запознават с основополагащата идея на програмирането - логическата последователност.
В началото на този модул, децата ще научат повече за комютърната система и неините части - софтуер и хардуер. Тук децата ще научат какво е програма, какво са инструкции - как и защо се изпълняват последователно (приоритет на действията/комадите). 
Важно в този първи модул е децата да разберат, че компютрите и всички машини изпълняват само точни и ясни инструктии, подредени по приоритет, изпълнението на които води до постигане/решаване на поставена задача.
По време на обучението на децата ще бъдат представени различни среди за програмиране, децата ще имат възможност да работят с различни интерфейси на разнообразни приложения. Особена част в обучението на децата заема и програмирането на роботи. В този първи модул, децата ще имат възможност да направят своите първи програми за програмиране поведението на роботите Dash & Dot. Роботите позволяват на децата да подреждат инструкции/команди на таблет, да напишат програма, която се изпълнява незабавно и те виждат резултата от своята работа. Движението на роботите и изпълнението на различни команди/инструкции пред децата, ги поощрява да експериментират.
Тук децата ще напрарят и своята първа компютърна програма, чрез използването на Scratch/Tynker, при която ще имат възможност да движат героите в различни посоки, чрез натискане на различни бутони, които ще трябва да избягват различни препядствия. В този модул ще развием представата за програмиране у децата и чрез въвеждане на данни при изпълнение на програмата.
В модул 1 на програмата Middle, децата ще се запознаят и с различни видове оператори в програмирането, как се използват и къде е тяхното място в програмата. Последните теми ще запознаят децата с променливите.

Теми

Тема 1

Приоритет на инструкциите и последователни действия при създаване на програма. Работа с различни видове интерфейси

В тази тема децата записват последователностите от стъпки, които трябва да се изпълнят, за да придвижат своя герой от едно място на друго. Те прилагат наученото от темата за приоритет на инструкции в удобни за тях програмни среди. Базово се запознават и със понятието "събитие". Също така в долънение децата ще научат какво е алгоритъм. Той е обяснен като последователност от стъпки, чието изпълнение еднозначно води до желан резултат. В дадената тема децата ще получат и повече информация относно как да използват различни видове интерфейси, за да създават набор от инструкции и приликите и разликите между тях.

Тема 2

Работа с различни видове инструкции.

Работа с различни видове инструкции.

Тема 3

Приоритет на инструкциите. Базово алгоритмично мислене

Приоритет на инструкциите. Базово алгоритмично мислене

Тема 4

Моята първа програма

Моята първа програма

Тема 5

Базова математика. Танграм и логически задачи

Базова математика. Танграм и логически задачи

Тема 6

Оператори и приоритет на операторите. Ред на действие

Оператори и приоритет на операторите. Ред на действие

Тема 7

Запознаване с променливи (variables)

Запознаване с променливи (variables)

Ментори