Въведение в програмния език Java

Курсът запознава учениците с основите на програмирането чрез Java – един от най-популярните езици в света. Чрез практически задачи децата усвояват условия, цикли, масиви и принципи на обектно-ориентираното програмиране, като в края на курса могат самостоятелно да създават основни Java програми.

Сертификат

Certificates Mindhub

Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.

Бонус точки

500 точки

Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.

Инструменти

java_advanced

Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.

Boards

Eдно ниво = 4 Mодула

Location

Един модул = 4 занятия

Time

Eдно занятие = 120 минути

Запиши се

100 ТОЧКИ

Модул 1 - Въведение в програмния език Java

В този модул учениците правят първите си стъпки в света на Java програмирането. Те ще се запознаят с основни концепции като типове променливи,  условни оператори, цикли и вложени цикли, чрез които ще започнат да изграждат логика в своите програми. Чрез практически упражнения ще приложат наученото, като създават първите си малки програми и развиват умения за аналитично и структурирано мислене.

Теми

  1. Въведение в програмирането с Java. Условия
  2. Какво е цикъл? Цикъл For
  3. Вложени цикли (for)
  4. Упражнение (1)

100 ТОЧКИ

Модул 2 - Използване на масиви в Java

В този модул учениците ще научат как да съхраняват и обработват множество данни чрез масиви – една от основните структури в програмирането. Ще се запознаят с инициализиране и попълване на масиви, както и с начина на четене на данни от конзолата чрез Scanner. Чрез циклите while и do-while ще упражнят различни подходи за обработка на информация, а в края на модула ще приложат наученото в практическо упражнение.

Теми

  1. Какво е масив
  2. Запълване на масив. Четене от конзолата със Scanner
  3. Цикъл While / do-while
  4. Упражнение (2)

100 ТОЧКИ

Модул 3 - Двумерни масиви в Java

В този модул учениците ще се запознаят с двумерните масиви (матрици) и ще разберат как се използват за представяне и обработка на по-сложни данни. Ще научат как да обхождат елементите на матрица и нейните диагонали, както и как да прилагат различни логически операции върху тях. Чрез практическо упражнение ще затвърдят знанията си и ще изградят по-задълбочено разбиране за работата с масиви в Java.

Теми

  1. Какво представляват двумерните масиви?
  2. Обхождане на матрици
  3. Обхождане на диагонали на матрица
  4. Упражнение (3)

100 ТОЧКИ

Модул 4 - Обектно-ориентирано програмиране в Java. Какво са класове и обекти?

В този модул учениците ще направят първите си стъпки в обектно-ориентираното програмиране (ООП) – един от най-важните принципи в съвременното програмиране. Ще разберат какво представляват класовете и обектите, как се използват конструктори и методи, и какво означава стойността null в контекста на Java. Чрез практическо упражнение ще приложат наученото, като създадат собствени класове и обекти и ще усетят как тези концепции изграждат основата на реалните приложения.

Теми

  1. Въведение в ООП
  2. Конструктори. Какво е null?
  3. Методи
  4. Упражнение (4)