Създаване на компютърни игри с Unity и C#

След преминаване през нивото, децата ще имат широк набор от познания за създаване на 2D и 3D игри. Те ще придобият знания за програмния език C# и как да го съчетаят с междуплатформения игрови двигател Unity. През курса ще придобият знания, които им помагат да създават фонове, които симулират движение по време на игра, с което се добавя илюзията, че играта се развива в различни сцени. Ще могат успешно да създават връзка родител-наследник, с която да направят своите обекти зависими и да се случват разнообразни действия след взаимодействие между тях. Казусите, които имат спрямо гравитацията на обектите, могат да бъдат разрешени с помощта на различни методи и използване на условни оператори, за да се стартират в конкретни моменти. Ще се научат как да създават различни мисии, които да са с различна трудност и да бъдат многопластови с помощта на нива, като всичко това е съчетано с приятно изживяване в дълбините на програмния език. Ще придобият знания, с които да изграждат самостоятелни проекти, с които да реализират всяка една от идеите си, като ще могат да добавят UI дизайн и да анимират героите си. Специфичните функции при създаването на игри с Unity ще бъдат разгледани в детайл, за да се придобие ясна представа защо се използват и каква е тяхната полза.

Сертификат

Certificates Mindhub

Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.

Бонус точки

500 точки

Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.

Инструменти

unity

Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.

Boards

Eдно ниво = 4 Mодула

Location

Един модул = 4 занятия

Time

Eдно занятие = 120 минути

Запиши се

100 ТОЧКИ

Модул 1 - Създаване на първи 2D игри с Unity и C#

През този модул децата се запознават с програмната среда Unity и разширяват набора си от познания, като започват изучаването на програмния език C#. Всяко дете ще се научи да създава разнообразни игри в двуизмерното пространство. Те ще могат да съчетаят двете технологии и да създадат движещи се фонове, взаимодействия между различните обекти и ще знаят как да ги контролират. Придобиват ясна представа за връзката родител-наследник (дете) в програмирането. След успешно преминаване на модула ще имат умението да използват различни типове променливи, методи, условни оператори и специфични познания за функции, които да отговарят за по-добрата визуализация на игрите, които създават.

Теми

  1. Какво представлява Unity? Класовете, обекти и texture
  2. Какво представляват методите и променливите в Unity?
  3. Какво са if statements в Unity?
  4. Логически оператори в C#. Какво представлява метода Awake() и Vector3 ?

100 ТОЧКИ

Модул 2 - Контролиране на обекти в Unity и C#

Изучавайки този модул, децата ще се изкачат на още едно стъпало в Unity и C#. Ще придобият умения, с които да създават различни разположения на обекти, да симулират и контролират движението на участниците в проектите им, както и размерите на игралното поле, за да е съвместимо с различни видове устройства. Ще придобият и умението за добавяне на различни шрифтове и цветове, с които да задават основни характеристики в създадените от тях игри. Направата на множество пластове в заданията ще е основна част от темите в модула. Всяко дете ще придобие умението да създава собствена двуизмерна платформа, през която трябва да преминават героите, които ще бъдат програмирани да изпълняват интересни, комплексни и важни мисии за отделните нива.

Теми

  1. Какво представлява методите Vector2 и Destroy? Как да добавим Time?
  2. Движение на обект и използване на метода Mathf.Clamp. Каква е разликата между циклите: foreach и do while?
  3. Какво е Tilemap и Prefabs в Unity? Още малко Math в Unity
  4. Типове методи и кастване на променливи в C#

100 ТОЧКИ

Модул 3 - Изграждане на 3D игри с Unity и C#

Преминавайки през темите на този модул, ще сложим началото на създаването на 3D игри и ще запознаем курсистите с триизмерното пространство. Темите, които са включени в модула, ще помогнат в създаването на креативни проекти, които ще тестват точността, ловкостта и въображението на всеки един участник. Координатната система, областта на действие и видимостта на променливите ще са част от понятията, с които ще бъдат запознати, а използването на цикли ще бъде заложено като неизменна част от задачите в проектите им.

Теми

  1. Kакво е триизмерно пространство? Как да контролираме камерата в Unity? Какво представлява SceneManager?
  2. Как да използваме метода Rotate и за какво ни служи MeshRenderer?
  3. За какво използваме библиотеката TextMesh Pro?
  4. Как да създадем GameManager с помощта на Unity и C#?

100 ТОЧКИ

Модул 4 - Графичен интерфейс с Unity и C#

В този модул децата ще преминат през усвояването на умението да създават графичен потребителски интерфейс (GUI) за техните игри. Научаването как да създадат прозорец, който да показва резултатите, точките, животите и прогреса, ще бъде една малка част от новите знания, които ще придобият децата през този модул. Какво би представлявала една игра, ако няма добре направена анимация? Това е следващата стъпка, която ще бъде усвоена, а именно как да изградят забавна и интересна анимация за своите обекти в проектите им. Преминавайки през този модул, всяко дете ще придобие увереност в натрупаните знания за Unity и C#, а уменията за създаването на изцяло структурирани и завършени игри, които могат да бъдат както 2D, така и 3D, ще бъдат новото, с което ще може да се похвали всеки завършил курса.

Теми

  1. Как да контролираме въртене на обект и да го преоразмеряваме в Unity?
  2. Създай UI в Unity
  3. Анимиране на обекти в Unity
  4. Какво е GUI?