В това ниво децата ще се запознаят как да създават свои игри с програмната среда Kodu - чрез познатите вече блокове от код ще изучим основните концепции в програмирането, пречупени през призмата на 3D гейминг дизайна и програмирането на 3D игри. Успешно завършвайки нивото, децата ще могат да създадат свои игри, които да споделят и да играят заедно с приятели. Програмата е подходяща, както за напреднали, така и за начинаещи.
Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.
500 точки
Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.
Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.
В този модул децата ще направят първите си стъпки в 3D гейминг дизайн, като се научат как да работят с платформата KODU, преминавайки през много от нейните специфики. Този набор от знания ще им бъде необходим в следващите модули, където те ще могат да надградят наученото и да развихрят въобръжението си с KODU. В процес на работа ще успеят да научат нови концепции в програмирането, пречупени през призмата на 3D гейминг дизайн платформата KODU. Ще разширим знанията си, полагайки основите на събитийното програмиране и ще разберем как се използват променливи в KODU.
В този модул с децата ще изпипаме техните игри така че да получим завършени и добре обмислени виртуални пространства, в които да се извършва действието на нашите герои. Ще научим какво правят истинските гейм дизайнери и как го правят. За целта ще разгледаме функции в програмирането и как се прилагат те. Ще разберем как да накараме героите в нашите игре да разговарят чрез събития.
В този модул ще имаме възможност да разберем как планират дизайнерите своите игри и какво е най-важна за тях в планинга. Ще се научим да мислим като дизайнери чрез създаване и програмиране на сложни 3D пространства. Ще разберем как да използваме оператори в KODU. Ще научим как се създават Path follow игри и заедно с децата ще конструираме сложни алгоритми. Ще Се научим как да използваме различни видове цикли в програмирането.
В уводната тема на модула децата се запознават с визуалното (блоковото) програмиране, разбират какво е среда за разработка, и създават първата си компютърна програма. Всяка следваща тема надгражда знанията на малките програмисти, които постепенно овладяват понятията събитие, условие и променлива и започват да пишат код за програмиране на хардуерни компоненти.
Първите две теми от модула провокират децата да приложат знанията по програмиране, създавайки един проект в две различни среди за разработка. Освен това малките програмисти се запознават с понятията цикъл и оператор, пишат първите си по-големи програми и задълбочават уменията си за програмиране на хардуерни компоненти.
Всяка от първите две теми в модула е посветена на мащабен проект-игра, чрез който децата прилагат на практика придобитите до момента знания. Третата и четвъртата тема запознават малките програмисти със среда за програмиране на мобилни приложения, която бързо се превръща в забавно средство за развиване на логическото мислене.
По време на този модул децата се запознават с езиците HTML и CSS, разглеждат основната структура на командите и термините "таг" и "атрибут". Още в първата тема от модула въвеждаме понятията браузър и среда за програмиране, като правим плавен преход от познатото, за да надградим наученото в предходните три модула.
Няма теми в този модул.
В този модул се концентрираме върху разработката на доста по-сложни проекти, като децата ще имат възможност да създадат и програмират собствени светове. На този етап от програмата децата вече умеят да изграждат алгоритми и свободно да използват функции. Ще научим и повече за условните конструкции. Ще научим какво е обектно-ориентирано програмиране.