Това ниво цели да запознае децата с основни концепции от света на програмирането, както и да постави основите, върху които децата могат да стъпят, за да надграждат с допълнителни знания в следващите нива.
За съжаление в момента нямаме предстоящи обучения. Aко желаете да получите известие за следващите ни обучения, моля абонирайте се чрез формата:
Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.
500 точки
Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.
Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.
В първите две теми децата ще се запознаят с фундаментите на програмирането използвайки визуален програмен език. Ще конструират програми, съдържащи набор от инструкции, с които ще контролират поведението на различни роботи. Ще работят с различни интерфейси за програмиране на герои и за създаване на игри.
Във втората част на този модул децата ще се запознаят със събитията в програмирането. Участието им в алгоритъма ни позволява да включим различен вход в програмата, например за управление на герои в игрите или роботите. Ще научим още как роботите могат да комуникират помежду си или със софтуерен герой.
В този модул децата ще научат какво означава терминът променлива. Ще разберат как се присвоява стойност на променлива. Ще бъдат запознати с типовете променливи и начина им на прилагане в различни среди за програмиране. Ще научат да разчитат по-добре кода си, да отстраняват грешки, да „дебъгват” в процеса на създаване на проектите.
В този модул децата ще се запознаят със същността и участието на условните конструкции в програмирането. Конструкции, които позволяват разклонявне на алгоритъма. Децата ще научат как с участието на условен оператор може да се задейства различна част от кода в зависимост от дефинираното условие. Децата ще разширят знанията си, наблюдавайки как едно условие може да включва в себе си друго.
В този модул децата ще се запознаят с циклите - програмни конструкции, които позволяват многократното изпълнение на даден фрагмент от кода. Ще открият приликите и разликите между видовете цикли. Ще се срещнат с понятията абстракция и итерация и ще включат новопридобитите знания в програмирането на по-сложни игри и проекти с роботи.