Age 8-9

Дизайн и програмиране на 3D игри с Kodu

В това ниво децата ще се запознаят как да създават свои игри с програмната среда Kodu - чрез познатите вече блокове от код ще изучим основните концепции в програмирането, пречупени през призмата на 3D гейминг дизайна и програмирането на 3D игри.

Курсът е наличен в офисите ни:
Дата 09/03/2025 (Неделя)
Продължителност 0 седмица
09:30 - 11:30 (2h)
Цена 149.00 bgn
Зала MindHub - София Люлин
Запиши се

Информация за курса

В това ниво децата ще се запознаят как да създават свои игри с програмната среда Kodu - чрез познатите вече блокове от код ще изучим основните концепции в програмирането, пречупени през призмата на 3D гейминг дизайна и програмирането на 3D игри.

Сертификат

Certificates Mindhub

Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.

Бонус точки

500 точки

Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.

Инструменти

kodu

Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.

100 ТОЧКИ

Блокове от код

В уводната тема на модула децата се запознават с визуалното (блоковото) програмиране, разбират какво е среда за разработка, и създават първата си компютърна програма. Всяка следваща тема надгражда знанията на малките програмисти, които постепенно овладяват понятията събитие, условие и променлива и започват да пишат код за програмиране на хардуерни компоненти.

Теми

  1. Какво е програма? Същност на блоковото програмиране. Приоритет на инструкции в програмата
  2. Какво е събитие? "Хвърляне" и "хващане" на събития
  3. Какво е условие? Истина или лъжа (True or False)
  4. Какво е променлива? Дефиниция и приложение

100 ТОЧКИ

Платки и програми

Първите две теми от модула провокират децата да приложат знанията по програмиране, създавайки един проект в две различни среди за разработка. Освен това малките програмисти се запознават с понятията цикъл и оператор, пишат първите си по-големи програми и задълбочават уменията си за програмиране на хардуерни компоненти.

Теми

  1. Какво е цикъл? Какво е итерация?
  2. Условни конструкции, променливи и цикли
  3. Същност на операторите. Какво са операндите? Типове оператори
  4. Отстраняване на грешки при конструиране на сложни алгоритми

100 ТОЧКИ

Създай игра. Програмирай... телефона си!

Всяка от първите две теми в модула е посветена на мащабен проект-игра, чрез който децата прилагат на практика придобитите до момента знания. Третата и четвъртата тема запознават малките програмисти със среда за програмиране на мобилни приложения, която бързо се превръща в забавно средство за развиване на логическото мислене.

Теми

  1. Изготвяне на проекти
  2. Работа по комплексен проект
  3. Запознаване с App Inventor. Първите ми мобилни приложения
  4. Игра срещу компютъра с помощта на списъци

100 ТОЧКИ

Какъв е този браузър?

По време на този модул децата се запознават с езиците HTML и CSS, разглеждат основната структура на командите и термините "таг" и "атрибут". Още в първата тема от модула въвеждаме понятията браузър и среда за програмиране, като правим плавен преход от познатото, за да надградим наученото в предходните три модула.

Теми

    Няма теми в този модул.

100 ТОЧКИ

Въведение в програмната среда KODU

В този модул децата ще направят първите си стъпки в 3D гейминг дизайн, като се научат как да работят с платформата KODU, преминавайки през много от нейните специфики. Този набор от знания ще им бъде необходим в следващите модули, където те ще могат да надградят наученото и да развихрят въобръжението си с KODU. В процес на работа ще успеят да научат нови концепции в програмирането, пречупени през призмата на 3D гейминг дизайн платформата KODU. Ще разширим знанията си, полагайки основите на събитийното програмиране и ще разберем как се използват променливи в KODU.

Теми

  1. Какво е KODU? Специфики при работа с платформата
  2. Колко бързи можем да бъдем? Събитийно програмиране
  3. Добавяне на цели и изстрелване на ракети
  4. Играч 1 срещу Играч 2. Добавяне на играчи и събиране на точки. Как работим с променливи?

100 ТОЧКИ

Модерен дизайн на игри

В този модул с децата ще изпипаме техните игри така че да получим завършени и добре обмислени виртуални пространства, в които да се извършва действието на нашите герои. Ще научим какво правят истинските гейм дизайнери и как го правят. За целта ще разгледаме функции в програмирането и как се прилагат те. Ще разберем как да накараме героите в нашите игре да разговарят чрез събития.

Теми

  1. Приказен свят. Как го правят гейминг дизайнерите?
  2. Можеш ли да преминеш лабиринта? Функции в програмата
  3. Камери в действие: Как се правят соло и мултиплейър игри?
  4. Героите ни говорят?

100 ТОЧКИ

Разработване на 3D игри

В този модул ще имаме възможност да разберем как планират дизайнерите своите игри и какво е най-важна за тях в планинга. Ще се научим да мислим като дизайнери чрез създаване и програмиране на сложни 3D пространства. Ще разберем как да използваме оператори в KODU. Ще научим как се създават Path follow игри и заедно с децата ще конструираме сложни алгоритми. Ще Се научим как да използваме различни видове цикли в програмирането.

Теми

  1. Реални игри. Оператори в програмирането
  2. Трудни цели: Увеличаване на трудността с играта и Path Follow. Алгоритми в програмирането
  3. Специални ефекти. Цикъл в програмирането
  4. Музика и звукови ефекти

100 ТОЧКИ

Вече можем да създаваме комплексни 3D светове и герои с KODU

В този модул се концентрираме върху разработката на доста по-сложни проекти, като децата ще имат възможност да създадат и програмират собствени светове. На този етап от програмата децата вече умеят да изграждат алгоритми и свободно да използват функции. Ще научим и повече за условните конструкции. Ще научим какво е обектно-ориентирано програмиране.

Теми

  1. Състезание между двама играчи. Условия в програмата
  2. Специална мисия
  3. Преживяване със Side-Scroller
  4. Свят на илюзиите. Финален проект

Ментори