След преминаване през нивото, децата ще имат широк набор от познания за създаване на 2D и 3D игри. Те ще придобият знания за програмния език C# и как да го съчетаят с междуплатформения игрови двигател Unity. През курса ще придобият знания, които им помагат да създават фонове, които симулират движение по време на игра, с което се добавя илюзията, че играта се развива в различни сцени. Ще могат успешно да създават връзка родител-наследник, с която да направят своите обекти зависими и да се случват разнообразни действия след взаимодействие между тях. Казусите, които имат спрямо гравитацията на обектите, могат да бъдат разрешени с помощта на различни методи и използване на условни оператори, за да се стартират в конкретни моменти. Ще се научат как да създават различни мисии, които да са с различна трудност и да бъдат многопластови с помощта на нива, като всичко това е съчетано с приятно изживяване в дълбините на програмния език. Ще придобият знания, с които да изграждат самостоятелни проекти, с които да реализират всяка една от идеите си, като ще могат да добавят UI дизайн и да анимират героите си. Специфичните функции при създаването на игри с Unity ще бъдат разгледани в детайл, за да се придобие ясна представа защо се използват и каква е тяхната полза.
Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.
500 точки
Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.
Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.
През този модул децата се запознават с програмната среда Unity и разширяват набора си от познания, като започват изучаването на програмния език C#. Всяко дете ще се научи да създава разнообразни игри в двуизмерното пространство. Те ще могат да съчетаят двете технологии и да създадат движещи се фонове, взаимодействия между различните обекти и ще знаят как да ги контролират. Придобиват ясна представа за връзката родител-наследник (дете) в програмирането. След успешно преминаване на модула ще имат умението да използват различни типове променливи, методи, условни оператори и специфични познания за функции, които да отговарят за по-добрата визуализация на игрите, които създават.
Изучавайки този модул, децата ще се изкачат на още едно стъпало в Unity и C#. Ще придобият умения, с които да създават различни разположения на обекти, да симулират и контролират движението на участниците в проектите им, както и размерите на игралното поле, за да е съвместимо с различни видове устройства. Ще придобият и умението за добавяне на различни шрифтове и цветове, с които да задават основни характеристики в създадените от тях игри. Направата на множество пластове в заданията ще е основна част от темите в модула. Всяко дете ще придобие умението да създава собствена двуизмерна платформа, през която трябва да преминават героите, които ще бъдат програмирани да изпълняват интересни, комплексни и важни мисии за отделните нива.
Преминавайки през темите на този модул, ще сложим началото на създаването на 3D игри и ще запознаем курсистите с триизмерното пространство. Темите, които са включени в модула, ще помогнат в създаването на креативни проекти, които ще тестват точността, ловкостта и въображението на всеки един участник. Координатната система, областта на действие и видимостта на променливите ще са част от понятията, с които ще бъдат запознати, а използването на цикли ще бъде заложено като неизменна част от задачите в проектите им.
В този модул децата ще преминат през усвояването на умението да създават графичен потребителски интерфейс (GUI) за техните игри. Научаването как да създадат прозорец, който да показва резултатите, точките, животите и прогреса, ще бъде една малка част от новите знания, които ще придобият децата през този модул. Какво би представлявала една игра, ако няма добре направена анимация? Това е следващата стъпка, която ще бъде усвоена, а именно как да изградят забавна и интересна анимация за своите обекти в проектите им. Преминавайки през този модул, всяко дете ще придобие увереност в натрупаните знания за Unity и C#, а уменията за създаването на изцяло структурирани и завършени игри, които могат да бъдат както 2D, така и 3D, ще бъдат новото, с което ще може да се похвали всеки завършил курса.