Програмиране на мобилни приложения с App Inventor

След, като децата са усвоили основите на програмирането сега е време да надградят своите познания с изграждането на мобилни приложения.  Всеки проект, който ще създават децата ще се състои от две части – дизайн и програмна част. С помощта на дизайна те ще успеят да покажат своята креативност, творчество и усет за подреждане, групиране и цветово съпоставяне.  Преминавайки през курса децата ще имат достатъчно количество познания, с които да могат да създават дизайнерски приложения за своето мобилно устройство. Всеки проект ще разширява кръгозора от познанията им и ще изгражда логическо мислене, с което си служи всеки един програмист. Всеки урок е с изграждане на самостоятелен проект, като с всеки изминал час ще става все по-компонентен и ще придобиват вид, с който са свикнали докато ползват мобилните си устройства.

Сертификат

Certificates Mindhub

Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.

Бонус точки

500 точки

Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.

Инструменти

mit-app-inventor

Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.

Boards

Eдно ниво = 4 Mодула

Location

Един модул = 4 занятия

Time

Eдно занятие = 120 минути

Запиши се

100 ТОЧКИ

Модул 1 - Как да започнем с App Inventor?

В този модул децата ще бъдат въведени в света на мобилните приложения. Ще се запознаят с нова програмна среда, в която ще се погрижат освен за кода, който трябва да сглобят, но и за дизайна на приложенията, които ще изграждат. Ще научат термини, като условен оператор, процедура, функция, но в същото време освен и програмните си умения ще надграждат и тези, които ще им помагат как да визуализират дадени компонентите, за да изглежда приложението им по най-добрия начин. 

Теми

  1. Как да започнем с мобилните приложения
  2. Мога да използвам условен оператор
  3. Процедура за по-четим код
  4. Подреждам компонентите

100 ТОЧКИ

Модул 2 - Цикли и списъци завъртам

В тоз модул децата ще се завъртят в използването на цикли, като неизменна част от всеки един проект, но освен с цикли те ще могат да се запознаят и с платно, в което ще се развива действието на тяхната игра. Ще се научат как да програмират обекти, които да се движат спрямо накланянето на телефона в дадена посока и още други забавни и полезни възможности на AppInventor

Теми

  1. Платно за игра
  2. Използваме безпроблемно цикли
  3. Кубчето оживява
  4. Златно съкровище

100 ТОЧКИ

Модул 3 - Използвам списъци и бази от данни

В този модул децата ще се запознаят с използването на бази от данни, като ще научат какво означава База от Данни, за какво се използва и къде можем да срещнем такава. Ще проверим и тяхната памет, като създадат собствено приложение, което да разбърква множество от цифри и те да трябва да откриват две по две еднакви, докато не намерят всички двойки, които са били рабъркани. Ще бъде въведено понятието лист и неговото използване в нашите проекти. 

Теми

  1. Мобилна нинджа
  2. Проверка на паметта
  3. Пълзяща змия
  4. Бази от данни

100 ТОЧКИ

Модул 4 - Мобилни приложения за професионалисти

В този модул децата вече ще са натрупали солидни знания, които да им помагат за изграждане на самостоятелни проекти за своите мобилни устройства. Ще получат знания, като какво е дебъгване и как може да го използваме в AppInventor, ще се запознаят с различните мерни единици за памет на приложенията и какво представлява конкатенация, символен низ и поднизове, които ще използват в своите проекти.

Теми

  1. Мога да играя голф
  2. Познай числото
  3. Разруши тухлите
  4. Тичащ динозавър