След, като децата са усвоили основите на програмирането сега е време да надградят своите познания с изграждането на мобилни приложения. Всеки проект, който ще създават децата ще се състои от две части – дизайн и програмна част. С помощта на дизайна те ще успеят да покажат своята креативност, творчество и усет за подреждане, групиране и цветово съпоставяне. Преминавайки през курса децата ще имат достатъчно количество познания, с които да могат да създават дизайнерски приложения за своето мобилно устройство. Всеки проект ще разширява кръгозора от познанията им и ще изгражда логическо мислене, с което си служи всеки един програмист. Всеки урок е с изграждане на самостоятелен проект, като с всеки изминал час ще става все по-компонентен и ще придобиват вид, с който са свикнали докато ползват мобилните си устройства.
Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.
500 точки
Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.
Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.
В този модул децата ще бъдат въведени в света на мобилните приложения. Ще се запознаят с нова програмна среда, в която ще се погрижат освен за кода, който трябва да сглобят, но и за дизайна на приложенията, които ще изграждат. Ще научат термини, като условен оператор, процедура, функция, но в същото време освен и програмните си умения ще надграждат и тези, които ще им помагат как да визуализират дадени компонентите, за да изглежда приложението им по най-добрия начин.
В тоз модул децата ще се завъртят в използването на цикли, като неизменна част от всеки един проект, но освен с цикли те ще могат да се запознаят и с платно, в което ще се развива действието на тяхната игра. Ще се научат как да програмират обекти, които да се движат спрямо накланянето на телефона в дадена посока и още други забавни и полезни възможности на AppInventor
В този модул децата ще се запознаят с използването на бази от данни, като ще научат какво означава База от Данни, за какво се използва и къде можем да срещнем такава. Ще проверим и тяхната памет, като създадат собствено приложение, което да разбърква множество от цифри и те да трябва да откриват две по две еднакви, докато не намерят всички двойки, които са били рабъркани. Ще бъде въведено понятието лист и неговото използване в нашите проекти.
В този модул децата вече ще са натрупали солидни знания, които да им помагат за изграждане на самостоятелни проекти за своите мобилни устройства. Ще получат знания, като какво е дебъгване и как може да го използваме в AppInventor, ще се запознаят с различните мерни единици за памет на приложенията и какво представлява конкатенация, символен низ и поднизове, които ще използват в своите проекти.