Курсът е насочен към ученици, които вече имат основни познания по Java и желаят да надградят уменията си, като създават реални проекти и усвояват по-сложни концепции в обектно-ориентираното програмиране. Участниците ще се запознаят с наследяване, абстрактни класове, интерфейси и основните принципи на ООП, като прилагат наученото чрез практически упражнения и създаване на игри в конзолна среда. В курса се засягат и структури, като Списъци, Речници, Множества, Алгоритми за търсене и сортиране, Рекурсия, за да може децата да придобият представа как да пишат възможно най-оптимизиран код.
Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.
500 точки
Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.
Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.
В този модул учениците ще приложат своите знания по Java, като създадат реални конзолни игри – като "Познай какво число си е намислил компютъра ", "Бесеница". "Камък, ножица, хартия", "Лабиринт". Те ще работят с условия, цикли, масиви и логика на играта, за да усетят как програмирането се превръща в инструмент за създаване на интерактивни проекти.
Този модул въвежда една от основните концепции в ООП – наследяването и създаването на абстрактност в една програма. Учениците ще разберат как класовете могат да споделят общи характеристики, как се използва класът Object, конструкторите на суперкласове и ключовата дума final, като приложат знанията си в практическо упражнение.Ще научат какво представляват абстрактните методи, как се осъществява достъп до конструктори и каква е разликата между абстрактен клас и интерфейс, като приложат всичко в реални задачи.
В този модул участниците ще се запознаят с едни от основните структури от данни, като ArrayList и LinkedList, като ще видят и нагледни примери как биха могли да се използват в реална среда. Редом до тези структури ще се наредят и Стек и Опашка, като видят приложението им и как биха си ги реализирали сами. Също така ще придобият и познания за Речници и Множества и как тяхното използване би оптимизирало нашата програма.
През последния модул на обучение в курса Java за напреднали учениците ще се запознаят с алгоритми за сортиране Bubble Sort, Selection Sort, като ги реализират поетапно с цел да видят кога, кой и защо е по-добре да бъде използван. Освен алгоритмите за сортиране ще се запознаят и с такива за търсене, като Лийно и Двоично търсене. В рамите на модула ще се въведе и понятието Рекурсия с множество примери къде може да се прилага тя и каква е ползата от нея.