Обектно-ориентирано програмиране с Java за напреднали

Курсът е насочен към ученици, които вече имат основни познания по Java и желаят да надградят уменията си, като създават реални проекти и усвояват по-сложни концепции в обектно-ориентираното програмиране. Участниците ще се запознаят с наследяване, абстрактни класове, интерфейси и основните принципи на ООП, като прилагат наученото чрез практически упражнения и създаване на игри в конзолна среда. В курса се засягат и структури, като Списъци, Речници, Множества, Алгоритми за търсене и сортиране, Рекурсия, за да може децата да придобият представа как да пишат възможно най-оптимизиран код.

Сертификат

Certificates Mindhub

Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.

Бонус точки

500 точки

Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.

Инструменти

java_advanced

Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.

Boards

Eдно ниво = 4 Mодула

Location

Един модул = 4 занятия

Time

Eдно занятие = 120 минути

Запиши се

100 ТОЧКИ

Модул 1 - Създаване на конзолни игри

В този модул учениците ще приложат своите знания по Java, като създадат реални конзолни игри – като  "Познай какво число си е намислил компютъра ", "Бесеница". "Камък, ножица, хартия", "Лабиринт". Те ще работят с условия, цикли, масиви и логика на играта, за да усетят как програмирането се превръща в инструмент за създаване на интерактивни проекти.

Теми

  1. Боен кораб част 1
  2. Боен кораб част 2
  3. Морски шах част 1
  4. Морски шах част 2

100 ТОЧКИ

Модул 2 - Наследяване (обектно-ориентирано програмиране)

Този модул въвежда една от основните концепции в ООП – наследяването и създаването на абстрактност в една програма.  Учениците ще разберат как класовете могат да споделят общи характеристики, как се използва класът Object, конструкторите на суперкласове и ключовата дума final, като приложат знанията си в практическо упражнение.Ще научат какво представляват абстрактните методи, как се осъществява достъп до конструктори и каква е разликата между абстрактен клас и интерфейс, като приложат всичко в реални задачи.

Теми

  1. Какво е наследяване? Класът Object
  2. Използване на конструктори на суперклас
  3. Видове наследяване. Ключовата дума final
  4. Упражнение (6)

100 ТОЧКИ

Модул 3 - Абстрактни класове и интерфейси

В този модул участниците ще се запознаят с едни от основните структури от данни, като ArrayList и LinkedList, като ще видят и нагледни примери как биха могли да се използват в реална среда. Редом до тези структури ще се наредят и Стек и Опашка, като видят приложението им и как биха си ги реализирали сами. Също така ще придобият и познания за Речници и Множества и как тяхното използване би оптимизирало нашата програма.

Теми

  1. Какво представляват абстрактните класове?
  2. Какво са абстрактни методи? Достъп до конструктор на абстрактен клас
  3. Какво са интерфейсите. Разлика между абстрактен клас и интерфейс
  4. Упражнение (7)

100 ТОЧКИ

Модул 4 - ООП Принципи

През последния модул на обучение в курса Java за напреднали учениците ще се запознаят с алгоритми за сортиране Bubble Sort, Selection Sort, като ги реализират поетапно с цел да видят кога, кой и защо е по-добре да бъде използван. Освен алгоритмите за сортиране ще се запознаят и с такива за търсене, като Лийно и Двоично търсене. В рамите на модула ще се въведе и понятието Рекурсия с множество примери къде може да се прилага тя и каква е ползата от нея. 

Теми

  1. Енкапсулация, наследяване и абстракция
  2. Какво представлява полиморфизмът? Method Overloading - основи
  3. Мethod Overriding
  4. Упражнение (8)