Възходът на онлайн обучението по време на пандемията COVID-19

Възходът на онлайн обучението по време на пандемията COVID-19

COVID-19 и онлайн обучението 

Още преди условията на пандемия онлайн обучението започна да се разпространява все повече и повече. Сега обаче, повече от всякога е важно да поставяме здравето и сигурността на децата си на първо място. 

130 държави са затворили училищата си (UNESCO), а почти 1 милиард деца са извън класните стаи. Някои изследвания обаче показват, че средно учениците усвояват 25-60% повече материал, когато учат онлайн, в сравнение с едва 8-10% в класната стая.

Ние, от MindHub, също успяхме да адаптираме програмата си така, че да бъде достъпна, иновативна и приятна за всеки малчуган, дори под формата на онлайн занимания. В рамките на един месец, близо 90% от нашите ученици преминаха в дистанционна форма на обучение, където с помощта на квалифицирани и мотивирани ментори с опит в онлайн преподаването, продължиха своето развитие и трупане на нови знания в света на програмирането. По този начин, иновативното и качествено обучение на MindHub, успя да достигне до над 2 500 деца по цял свят, в България, Румъния, Естония, Финландия и САЩ.

Какви са ползите от онлайн обучението?

Има редица ползи от обучението онлайн, сред които и самото удобство от това да се провежда у дома - навсякъде и по всяко време. Някои родители мислят, че вниманието на детето трудно може да бъде задържано, когато стои пред монитор, но всъщност този достъп до информация е атрактивен и с правилния подход от менторите, това се превръща в любим момент от процеса за малчуганите.

Чрез онлайн обучението на MindHub, ние развиваме допълнителни умения у децата, които стават по-отговорни към процеса и знаят, че от тях се очаква да са подготвили своя компютър и файловете за работа. Обработката на тези файлове и работата с тях - запазване, редактиране и други дейности, са част от изграждането на тяхната компютърна грамотност. А когато трябва сами да се справят с това, ефектът е много по-голям. Менторите им задават упражнения и цели, а от тях зависи да се справят с тях самостоятелно, което повишава стимула им.


Защо децата харесват онлайн обучението?

Децата, които вече са част от семейството на MindHub с огромно удоволствие и нетърпение се включват в онлайн обученията. Това им дава възможност въпреки ситуацията с COVID-19 да се видят с любимите си ментори и с приятелчетата от групите. 

Онлайн обучението протича и с много практически части, което дава възможност на децата сами да изпитат предизвикателствата и да се справят с тях. Тези, които не успяват да се справят от първия път, получават виртуална подкрепа от своите другарчета и се сплотяват като екип. 

Всяко дете се радва на удовлетворение и гордост, когато демонстрира своя проект и го представя пред останалите в групата.

Друга причина те толкова да се радват на онлайн обучението е, че имат възможността сами да контролират процеса на обучение, което пък ги мотивира да бъдат по-отговорни и дисциплинирани. Те работят със собствена техника, която остава при тях и могат да продължат да се упражняват и през останалото време. Целият процес се превръща в едно страхотно разнообразие на деня и повече прилича на игра, както и добре прекарано ползотворно време с приятели и ментори, отколкото на обучение. 

За кого са подходящи нашите онлайн активности?

Нашите дигитални работилниците и курсове по програмиране са подходящи за деца и тийнейджъри от 6 до 15 години. Използваме едни от най-иновативните методи при обучаването на деца - чрез блокови игри, задачи и забавни интерактивни подходи за предаване на информация. Всеки ден нашите ментори работят над специална подготовка за преподаване онлайн, която да е максимално ефективна за децата.

Във всяка онлайн група участват между 6 и 8 човека, за да може на всеки да се обръща индивидуално внимание и процесът да минава по-плавно и успешно. Децата могат лесно да комуникират помежду си и да задават своите въпроси към менторите, когато имат нужда без това да забавя процеса. 

Онлайн уроците продължават между 1 и 3 часа, в зависимост от вида на активността и инструментите, които се използват. Стараем се по време на заниманията да има достатъчно почивки, за да може децата да не се чувстват натоварени, а да си почиват и да са активни по време на обучителния процес. 


Какъв подход прилагат нашите ментори, за да задържат вниманието на децата онлайн?

Освен да предадат информацията по интересен за децата начин, нашите ментори приемат за основна цел да задържат и тяхното внимание. Това става чрез задаване на въпроси, които стимулират децата да разсъждават и да възпроизвеждат наученото с техни думи и по начина, по който самите те го разбират. 

Когато някое дете има нужда от помощ, то споделя екрана си и всички проверяват грешките в кода на другарчето си, давайки му идеи как да ги поправи, което дори е по-трудно постижимо в реална среда, отколкото онлайн. То се приема с огромен ентусиазъм от децата, които го намират за забавно предизвикателство. 

По време а онлайн уроците менторите прилагат различни техники, с които да мотивират децата да мислят творчески и логически като сами анализират поставените им задачи и намират техните решения. 

Друг важен елемент от онлайн обучението са включените камери на децата. С тях се следи дали менторите имат пълното внимание на децата и ако забележат, че губят интереса на някое дете, могат да го ангажират чрез въпроси, допълнителни задачи или карайки го да разсъждава над различни варианти за такива. Това е техника, която се прилага не само за децата с по-малък фокус над заниманията, но и за такива, които се справят по-бързо със своите задания. Те се насърчават да намират по-сложни варианти и техики, за да поддържат интереса към заниманието и то да е полезно.


Трябва ли родителят да е с детето през цялото време?

Повечето деца напълно успешно се справят самостоятелно по време на онлайн обучението си в MindHub. Затова и не смятаме, че е нужно то да бъде придружено от родител през цялото време на урока. Препоръчваме това да се случва само в началото на часа, когато може да е необходима намеса за техническа настройка. Ако детето ви е по-малко пък, ви съветваме да сте близо до него, ако има нужда от някаква помощ.

През останалото време можете спокойно да оставите детето си да се потопи в учебния процес и максимално да вземе ползите от него. Когато се учат от малки на такъв тип самостоятелност, това помага за изграждането на редица качества, които ще бъдат от полза и за напред. 

Още от блога ни

От виртуалния свят към реалния свят: Как да помогнем на децата да ги разграничат по здравословен начин? Ново

От виртуалния свят към реалния свят: Как да помогнем на децата да ги разграничат по здравословен начин?

В ерата на непрекъснато развиващия се изкуствен интелект (AI...

Прочети
Как програмирането помага за развитието на социални умения? Ново

Как програмирането помага за развитието на социални умения?

В днешния дигитален свят изучаването на програмиране вече не...

Прочети
Какви са уменията, които работодателите ще търсят в бъдещите програмисти? Ново

Какви са уменията, които работодателите ще търсят в бъдещите програмисти?

В днешния бързо развиващ се дигитален свят търсенето на квал...

Прочети