Продължителност 4 седмици
Това е модула, в които децата се срещат за първи път със света на програмирането. В него децата се запознават с основополагащата идея на програмирането - логическата последователност.
В началото на този модул, децата ще научат повече за комютърната система и неините части - софтуер и хардуер. Тук децата ще научат какво е програма, какво са инструкции - как и защо се изпълняват последователно (приоритет на действията/комадите).
Важно в този първи модул е децата да разберат, че компютрите и всички машини изпълняват само точни и ясни инструктии, подредени по приоритет, изпълнението на които води до постигане/решаване на поставена задача.
По време на обучението на децата ще бъдат представени различни среди за програмиране, децата ще имат възможност да работят с различни интерфейси на разнообразни приложения. Тук децата ще направят своите първи компютърни програми, чрез използването на средите за програмиране Scratch/Tynker. Те ще имат възможност да задвъжват героите чрез натискането на бутон, чрез следването на показалец или чрез други герои в играта. В този модул ще доразвием представата за програмиране у децата като пишем код за визуализиране на различни обекти или герои, както и чрез въвеждането на данни при изпълнение на програмата. В модул 1 ще запознаем децата с някои основни елементи от програмирането като оператори и променливи, които ще изучават по-задълбочено в следващи модули.
Тук децата ще имат възможност да зе запознаят и да програмират поведението на роботите на Sphero. Изпълнението на програмата, написана от децата, в релна среда пред тях, дава възможност за по-добро и ясно разбиране на кода и възможностите за промяна в него.
Какво е програма. Инструкции (statements)
Работа с различни видове инструкции. Приоритет на инструкциите. Базово алгоритмично мислене
Моята първа програма
Базова математика. Оператори. Приоритет на операторите. Ред на действие
Запознаване с променливи (variables)