
Това ниво открива пред бъдещите програмисти цял нов свят – този на мобилните технологии, като представя нагледно и надгражда идеята за блоково програмиране чрез създаване на полезни, приложими и интересни програми. През призмата на различни проекти децата се научават да прилагат логическото си мислене и вече придобитите знания на практика, докато създават мобилни приложения, които да са обвързани с реално предизвикателство и решават конкретна задача. По време на нивото малките програмисти заедно с преподавателя отново преминават през основополагащите концепции и стъпки при създаването на софтуер – събития, цикли, променливи и условия и функции. Тези вече познати инструменти на блоковото програмиране са лесен начин за навлизане в света на разработването на мобилни приложения дори за деца без предишен опит. Използвайки платформата App Inventor, показваме на децата, че дори с "код на блокчета" е възможно да се конструират сложни мобилни приложения, които да се използват от хората по цял свят и по този начин да допринесат за подобряване на заобикалящата ги среда. Благодарение на разнообразието от инструменти и вградени елементи, които предоставя, технологията е изключително подходяща както за деца без предишен опит, така и за по-опитни малки програмисти.
Участниците в курса получават сертификат за всяко завършено ниво.
500 точки
Всеки завършен модул носи 100 точки на участниците, а цяло завършено ниво общо 500 точки.
Някои от инструментите и средите използвани от участниците в нивото да създават проекти.
Това ниво се осъществява по програмата и материалите на Училищна Телерик Академия.
Първият модул запознава малките програмисти със средата за разработка на App Inventor, нейните особености, характерен дизайн и елементи. Началото се поставя с базовите функционалности на App Inventor, а след това надграждаме с блокчета за медиа, звук, трансформиращи елементи на информация и начини за бърза комуникация с приложенията.
В този модул децата успяват да си „представят“ последователността на кода и механизмите, по които работят компютърните програми, чрез средствата на визуализацията и менюто „Медиа“ на App Inventor. В последната тема се въвеждат понятието "глобална променлива" и идеята за условно конструиране като практически инструменти в процеса на програмиране.
В рамките на третия модул основният фокус e добавянето на повече „шкафчета за данни“, или променливи, и отговор на въпросите кога, как и къде се съхранява информация. В края на модула децата се запознават с концепцията за работа с база от данни и списъци от стойности – солидна основа за следващия етап от програмата.
В рамките на последния модул от нивото се концентрираме върху разработката на по-детайлни и сложни проекти. На този етап от програмата децата вече умеят да изграждат алгоритми и свободно да използват функции. В третата тема изследваме начините за намиране и отстраняване на проблеми (бъгове), които биха попречили на приложението да работи правилно.